روز مرگی های یک مامان دانشجو، شایدم ...

روز مرگی های یک مامان دانشجو، شایدم ...

می نویسم تا فراموشم نشود
روز مرگی های یک مامان دانشجو، شایدم ...

روز مرگی های یک مامان دانشجو، شایدم ...

می نویسم تا فراموشم نشود

تفاوت ذهن های قالب بندی شده با ذهن خلاق بچه ها

حتما شما هم تا به حال از دقت عجیبی که بچه ها دارن و ما ازش غافلیم مبهوت شدید. برای من تا به حال خیلی پیش اومده . مثلا یه سوال؟ 

اگه به شما بگن یه درخت بکشید چه طوری می کشید؟ 

تقریبا هممون وقتی قرار بود درخت بکشیم یه تنه می کشیدیم و بالاش هم یه توده سبز که گاهی توش گیلاس یا سیب سرخ بود. ولی وقتی به پسرم در سن 4 سالگی گفتم درخت بکش ! پرسید: " درخت تو چه فصلی؟" 

من مبهوت شدم. راست می گفت درخت ها تو فصل ها چهره متفاوتی دارن. اونا زود تکلیف خودشون رو با همه چیز روشن می کنن و مسیرشون رو تعیین می کنن.  

گاهی فکر می کنم که واقعا بچه ها می تونن خیلی چیز ها به ما بیاموزانند. 

نقاشی زیر رو ببینین! این یه نقاشی خیلی ساده است که تند تند روی تخته اش کشید و قرار بود زود پاک بشه. ولی چیزی که منو درباره این نقاشی هیجان زده کرد، اثر ضربه قطره های بارون روی چتر بود.  

 http://s5.picofile.com/file/8131156426/DSC06444.jpg

ذهن بچه های ما خیلی دقیق و توانمند است و من همیشه نگران این هستم که مدرسه ها خلاقیت هایی این چنینی رو به راحتی از بین می برن. کاش می شد برای بچه هامون مدرسه هایی خوب داشته باشیم .تا همه بچه های این مملکت فرصت بهتر دیدن و بهتر درک کردن داشته باشن . تا خلاقیت ها رشد کنن و راه حل مشکلات از ذهن بچه های ما بیرون بیان!

نظرات 4 + ارسال نظر
حمید . الف چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 07:11 ب.ظ http://dr_ahmadi.mihanblog.com/

سلام دوست عزیز
ممنون از ابراز لطفتون

خواهش می کنم آقای دکتر!
به امید موفقیت و عاقبت به خیری با سلامت!
استخیر بالله به رحمته ، خیرتا فی عافیته

Birsan چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 06:39 ب.ظ http://birsan-21.blogfa.com

آره موافقم،بچه ها فوق العاده باهوش و دقیق هستن.
ای خدا نقاشیشوووو
داداش کوچولوی منم نقاشی های خیلی قشنگی میکشه
این نقاشی رو تازه کشیده یا مال سالای قبله؟
مدرسه ها؟!!! مدرسه ها رو دیگه نگین که دلم خونِ!مخصوصا امروزززززززز

سلام
حدودا 4 یا 5 ساله بود.
پیکار کردن مگه باهات، مدرسه ها؟
خب اینجوری حرص می خوری که چش وپ چارت رفت تو دهنت خووو..!

مونا سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 10:43 ب.ظ http://donyayeshisheie.blogfa.com

اول از همه لینک عکس رو باز کردم.همون اولم همون نکته چشم رو گرفت...
یعنی منم مثل پسر شما باهوشم؟؟!!!!!! :))))
راستی به روزم

آره ... چرا که نه!

نادم دوشنبه 30 تیر 1393 ساعت 09:44 ب.ظ http://aziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizam.blogsky.com

ای عشق من چه زیباست به خاطر تو زیستن و برای تو ماندن و به پای تو سوختن.

از وقتی قضیه اون خانوم که 8 روز تو یه چاه و کنار جنازه همسری که عاشقش بود ، سر کرده رو شنیدم، نظرم نسبت به عشق یه طور دیگه شده.
واقعا که انسانها چقدر تنهایند. همه ما چقدر تنهاییم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد